|
Nawigacja |
|
|
Wątki na Forum |
|
|
Ostatnio dodane Wiersze |
|
|
|
Wiersz - tytuł: ONIROTRIPTICON II |
|
|
Komentarze |
|
|
dnia 20.01.2011 13:11
jak zwykle; wnikliwie, plastycznie
...nie ufam
kilkusekundowym ekspansjom
ogniskowej z podbrzusza
ja też, pozdrawiam |
dnia 20.01.2011 16:06
thank you bols |
dnia 20.01.2011 19:23
Interesująco. 3 oniryki( pewnie z całości) .Bardzo.
Pozdrawiam:) |
dnia 20.01.2011 19:36
ciekawie,pozdrawiam. |
dnia 20.01.2011 22:48
Intrygujący i na pewno najlepszy/e tekst/y jaki tu dziś przeczytałam.
Ale mam kilka uwag. Jednak zacznę od pozytywów.
In plus:
- oniryczność niewątpliwa i konsekwentna, ale nie oczywista i nudna.
- miałam ochotę podążać za tymi snami-majakami, miałam ochotę im nie wierzyć.
- dwie strofy oniryku 18 - mam wrażenie popłynięcia tego fragmentu, bez usilności i przeciągania mojej uwagi i przychylności.
In minus:
- nie chcę by mnie przekonywano o oczytaniu i znajomości terminów (epigonizm - zupełnie nie tu).
- drugi wers - albo udziwniony, albo zabrakło nosówki.
- znając przewinę .... milczy litościwie - nie, sztuczne i nie współgrające. Przewina? Nie wszystko można usprawiedliwić frywolnością i nieprzewidywalnością śnienia. Słowa muszą tworzyć całość, nie w tematyce - niech płynie - ale w strukturze, w tym jakich słów użyjesz do opisania, nazwania.
- wykrzyknienie kursywką - zupełnie nie, potraktowałam to jako pobudkę po lekturze, a ja nie potrzebuję takiego jaskrawego znaku, lubię, gdy piszący docenia mnie, jako odczytywacza i nie daje mi takich hmm łopatologicznych wskazówek.
i pozdrawiam. |
dnia 21.01.2011 01:18
cieszę się z zauważenia wartości wierszy:)
są tak sugestywne w warstwie obrazowania, z tropami w kierunku odczuwania przestrzeni, światła, materii, formy, że budują pełnoplastyczny surrealny pejzaż, w którym człowiek ma wartość materii, współbrzmi z nią, pozostawia materialne ślady.
W kreowaniu "pejzażu" , oprócz formy, ma znaczenie jakość koloru / temperatura koloru powoduje malarskie ustawienie głębi/ i światło, które jest dynamiczne, i które scala się z formą, nadaje jej kształt, a ona jemu wartość . Wątkiem narracji może być mały wycinek czasoprzestrzeni; czas dla akcji nie ma większego znaczenia, zastosowany rodzaj perspektywy powoduje wrażenie bezruchu... |
dnia 21.01.2011 01:25
...w tak mocno określonej przestrzeni, narrator umieszcza człowieka, z jego nieuporządkowaną i kruchą kondycją. |
dnia 21.01.2011 02:10
Percepcja narratora dokonuje manipulacji na przedmiotach, oddziela formę od funkcji. kontempluje formę na poziomie abstrakcji.
Oświetlenie pomieszczenia /treść drugiego oniryku/, to - w ciągu myśli narratora- proces kontemplacji formy treści, zakończony konsumpcją- światło jako życiodajna struga. |
dnia 21.01.2011 02:20
Wrażliwość, świadomość i kreatywność autora, tworzą wiersze niezwykłe. |
dnia 21.01.2011 02:24
...proces kontemplacji formy i treści /popr. |
dnia 21.01.2011 07:34
Co mi się nie podoba: za pośrednictwem i usprawiedliwieniem tytułu wklejanie trzech tekstów. Tekstów, które nie mają żadnego powiązania dodam. Poza tym mam wrażenie, że konwencja oniryczna miała być tylko usprawiedliwieniem dla czegoś co pretenduje do miana wiersza - dla mnie to bełkot. |
dnia 21.01.2011 09:55
Przepraszam, że do komentarza się odniosę... hmm "bols" o jakiej k... narracji prawisz? (że o percepcji narratora nie wspomnę???)
Traveller: ależ mają powiązanie: poduszka. Ale racja, że co trzy to nie jeden. Dla mnie też bełkot - i to mnie chyba najbardziej urzekło, bo nie oczekuję rzetelnych i zrozumiałych majaczeń ;) |
dnia 21.01.2011 10:43
amonit, o ogólnie przyjętej formie użycia tego słowa, to znaczy o zespole środków/w tym wypadku-słów/, które wyrażają ciąg myślowy....
Mój odbiór zasadził się na konstrukcji filmowego obrazu, w który włącza się głos z offu.
Myślę, że każdy ma prawo, do używania w komentarzu takich środków wyrazu jakimi posługiwać się lubi, umie albo chce.
Odniesienie się do swojej wyobraźni jest podstawą jakiejkolwiek percepcji, odniesienie się do wiedzy ma pomóc krytykom obiektywizować opinię,
mnie, k...., na tym nie zależy |
dnia 21.01.2011 11:03
...na odniesieniu do gramatyki, składni, fleksji, poprawności artykulacji
...być może używam języka formy, dla sztuki wizualnej, inaczej nie umiem, jeszcze |
dnia 21.01.2011 15:54
Przepraszam Autora za zagalopowanie się pod jego wierszem...
Czuję, jak napisałam, ale nie musiałam tego obwieszczać światu i tu
przegięłam. |
dnia 21.01.2011 17:10
Znam inną "ogólnie przyjętą formę użycia".
Słowa mają swoje znaczenia (patrz narracja - epika) jeśli mamy ochotę nadawać im innych znaczeń musimy dobrze to uzasadnić (choćby klarownością wypowiedzi) a tu mam ignorancję i na dodatek zamiast się doedukować brnięcie dalej. Głos z offu... albo jeszcze lepsze: każdy ma prawo... - też mi wytłumaczenie.
Słownik Terminów Literackich może być pomocny. |
dnia 21.01.2011 19:16
amonit,
ja rozumiem swój komentarz, rozumiem też Twój - więc o co chodzi? |
dnia 21.01.2011 20:41
amonit, a jeśli chodzi o lekturę, polecam do czytania coś bardziej otwartego i fascynującego , niż słownik, np. lector in fabula, Umberto Eco |
|
|
|
|
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
|
Pajacyk |
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Aktualności |
|
|
Użytkownicy |
|
|
Gości Online: 31
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi
|
|
|
|
|
|