poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMCzwartek, 21.11.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
playlista- niezapomn...
Ksiądz Jan Twardowski
Bank wysokooprocento...
Co to jest poezja?
Proza poetycka
...PP
slam?
Poematy
"Na początku było sł...
Cytaty o literaturze
Ostatnio dodane Wiersze
Ona jest w górach
O kindersztubie*
Przedustawność
Ostatni seans przed ...
W godzinach dla seni...
Chciejstwo
ujrzane okiem nieuzb...
Samotność
Opowieść o dwóch mia...
Tylko słowo dwa
Wiersz - tytuł: labirynt /art brut/
-nie
to-
nie

aż wreszcie ktoś podaje ołówek
grafitowa kreska
prowadzi cię za rękę

/trzymaj się zawsze swojej strony
tej pod spodem/
rozwiniesz się z kłębka

pętelka?

zakręcisz, to proste.


Dodane przez bols dnia 07.11.2013 12:09 ˇ 22 Komentarzy · 1029 Czytań · Drukuj
Komentarze
mag_nath dnia 07.11.2013 12:27
chyba nie zawsze się da zakręcić, a nawet jeśli - to nie zawsze efekty są zadowalające. ;)
Wdzięcznie i precyzyjnie.
Jacom Jacam dnia 07.11.2013 13:29
:-)
bols dnia 07.11.2013 14:48
mag_nath, zakręcić czasem trzeba, nawet jeśli efekty nie będą zadowalające, dzięki.

Jacom Jacam, dzięki za przeczytanie.
lir dnia 07.11.2013 15:16
Uwaga niby na marginesie. Notatka zmieniona w poezje.
Pozdrawiam,lir
haiker dnia 07.11.2013 16:28
Mocno, chyba na granicy, ekwilibrystycznie w pierwszej.

Ołówek i grafitowa kreska - ok, ale po co dopisywać "za rękę" i "cię". Ręka jest domyślna, a jeśli chce się zostawić otwarcie na inną możliwość (np. wodzenie oczami) to tym bardziej nie należy pisać.

Końcówka, właściwie druga połowa, o pętelkach, prostocie itp. zapatrzona w gry słowno-logiczne. Ze stratą dla treści. To jest trudne stawiać naprzeciwko krętliwość i prostość.
bols dnia 07.11.2013 16:39
lir, to dobrze, że jest też taka możliwość odczytania; lubię teksty otwarte, to tak na marginesie.
bols dnia 07.11.2013 16:58
haiker, tekst wiersza, to próba wejścia w mechanizm art brut, sztuki, która posiłkuje się głównie przeżyciem i instynktem, często alogicznym.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=436116606486143&set=a.436115966486207.1073741938.361067337324404&type=1&theater

może zbyt to ogólne, a może z mojego punktu widzenia wygląda to inaczej. Zwykle ręka prowadzi kreskę, tu jest odwrotnie.

To nie jest rysunek opanowany w sensie intelektualnym,
oczywiście inna sprawa, to wiersz i jego forma,
a końcówka?

Proste przeniesienie wahania w outsider art, za proste?
Ewa Włodek dnia 07.11.2013 19:44
a ja - przekornie, jeśli pozwolisz: pierwsza cząstka - nie, to nie! Łaski bez! I tak wszystko - (to już w ostatniej cząstce) guzik z pętelką!...Tak odczytałam Twój wiersz, ale mogę nie mieć racji. Tak nie zainspirował. Pozdrawiam serdecznie, Ewa
bols dnia 07.11.2013 20:05
Ewa Włodek,co chciałam powiedzieć?
Na pewno nie chciałam nikogo zmuszać do odczytania wiersza na jeden tylko sposób, tego jestem pewna, dziękuję.
RokGemino dnia 08.11.2013 07:06
A mnie ciągnie w stronę Tezeusza i Ariadny w N. J. lub w innym Wrocławiu np. Ada daje wykres i azymut, pomimo że jest jej obojętnym czy Tezek chwyci trop, jego paranija
RokGemino dnia 08.11.2013 07:07
paranoja, oczywiście.
bols dnia 08.11.2013 09:26
Ha, ha, ha...no tak, ten trop jest , jak widać, najbardziej wyraźny, mimo mojej intencji,
więc widzę, że trzeba by wzmocnić świadomość, żeby nie dawała pola do popisu podświadomości.
Tak czy inaczej - Ariadna źle na tym nie wyszła, chociaż są różne wersje tego mitu, dzięki.
bols dnia 08.11.2013 09:46
Dziękuję za wszystkie komentarze i pozdrawiam serdecznie Autorów.
Roman Rzucidło dnia 08.11.2013 12:05
Labirynt, symbol archetypowy, tutaj jakby lekko naszkicowany. Prowokuje do tego,by wypełniać puste miejsca. Jako ignorant w zakresie sztuk plastycznych nie wiem czym była lub jest "art brut", jednakże francuski przymiotnik "brut" wywołuje skojarzenia z czymś surowym, niewygładzonym. Miałby więc. to być zarys do rozwinięcia przez Czytelnika w jego wyobraźni ? Przyznaję, ta surowość wyobraźnię pobudza. Pozdrowienia z biblioteki w Nysie
bols dnia 08.11.2013 12:24
Roman Rzucidło, rozsławiasz bibliotekę w Nysie:)

Art brut łączy się również z twórczością ludzi z defektem psychicznym.
To co dla jednych jest proste, innym wydaje się nie do przeskoczenia.

Bardzo lubię Art Brut /zwaną również outsider art. Zdarza mi się uczestniczyć w procesie tworzenia, jestem zafascynowana samorodnym geniuszem niektórych osób.
Dzięki, musi być miło w tej bibliotece.
haiker dnia 08.11.2013 15:03
Pisałem dokładnie - prowadzenie jest domyślne za rękę, jeśli mamy coś. Ty piszesz o pochodzeniu tej kreski, ale to nie ma większego znaczenia - ważne jest co ta kreska pokazuje, jak wygląda. A jak powstała - co za różnica.

Opanowanie rysunku w sensie intelektualnym - to zawsze robisz. Możesz jedynie nie wnosić bagażu połączeń, albo je aktywnie wygaszać, lecz bez intelektu nie ma integracji spostrzeżeń.

Chyba trzeci raz w tym tygodniu przywołam nullum ingenium sine mixtura dementiae fuit. Problem gdy mylimy twórczość z bohomazami, tylko dlatego, że ich nie rozumiemy.

Jestem całymi swoimi rękami i nogami za artbrutalami.
Ewa Włodek dnia 08.11.2013 17:37
oj, boję się, że niezbyt jasno się wyraziłam w swoim komentarzu, albo - co tez możliwe - nie koniecznie właściwie zrozumiałam Twoją odpowiedź. Pisząc swój "strumyk myśli" pod Twoim wierszem nie chciałam się czepiać, tylko powiedzieć, że mniej więcej tak sobie wyobrażałam tok myślenia peela/ki. Jako coś rozstrzelonego, nie całkiem klarownego. Jakby peel/ka rysował/a bez przekonania, a nawet - pod pewnym przymusem, chcąc pokazać, że i tak nic z tego nie będzie. Zaś klimat wiersza przypomniał mi kiedyś-tam widziane prace schizofreników...Pozdrawiam serdecznie, Ewa
bols dnia 08.11.2013 21:18
Dla mnie ma znaczenie, czasem widzę psa, który wyprowadza swojego właściciela na spacer, wygląda to zupełnie inaczej, niż kiedy właściciel wyprowadza psa. Forma w sztuce, to język, którym artysta przekazuje treść, albo intencję.
Czasem intencją jest ekspresja /informel, n.p. Hans Hartung/.
Oczywiście kontrolowana w jakimś stopniu.
Spotkałam jeszcze inne rodzaje ekspresji - mechaniczną, automatyczną, psychomotoryczną. Czasem widać rozdźwięk pomiędzy psychiką a motoryką, mówi się wtedy o psychopatologii ekspresji.

Nie rozumiemy, bo przyzwyczajamy się do schematów i kalek.

To dobrze, zauważyłam, że jesteś otwarty na sztukę.
bols dnia 08.11.2013 21:19
Powyżej- odpowiedź dla haikera.
bols dnia 08.11.2013 21:33
Ewa Włodek, bardzo lubię Twoje i wszystkie inne interpretacje. Moja powściągliwość wynika z obawy przed prostym mechanizmem odwdzięczania się. Boję się, że stracę możliwość wysłuchiwania uwag krytycznych, które nie zawsze wymagają grzecznościowych zwrotów.
Więc raz jeszcze - odnoszę się z uwagą do wszystkich komentarzy, bo dzięki nim mam nadzieję widzieć więcej.

Dziękuję i pozdrawiam raz jeszcze:)
haiker dnia 09.11.2013 13:02
A czy zauważyłaś, że pominąłem - pisząc o rękach i nogach - głowę? To sztuka bez nadmiernego intelektualizowania, odwoływania się nie tyle do wiedzy, co edukacji. Taką sztukę lubię i popieram - jest jak bezpośredni zapis. Interpretacje zostawmy na potem. Sztuka jest przyjemnością, dziką przyjemnością. To analizy potrafią być nudne i złudne.
bols dnia 10.11.2013 10:39
Nie, bo zdarza mi się tracić głowę.

Mam dziką przyjemność z odzyskiwania jej poprzez sztukę.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
Jubileusz
XII OKP im. Michała ...
OKP Festiwalu Litera...
VII OK Poezji dla Dz...
OKP "Środek Wyrazu" ...
XVIII Konkurs Litera...
REFLEKSY XVII Ogólno...
XXXIX OKL im. Mieczy...
Wyniki XLIV OKP "O L...
Informacja o blokadz...
Użytkownicy
Gości Online: 14
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

71781316 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005