|
Nawigacja |
|
|
Wątki na Forum |
|
|
Ostatnio dodane Wiersze |
|
|
|
Wiersz - tytuł: Pamięci Dzieciom ze statku Bułgaria |
|
|
Komentarze |
|
|
dnia 13.07.2011 11:15
gniot wołający o pomstę |
dnia 13.07.2011 12:47
(?) |
dnia 13.07.2011 13:04
taki temat ważny i tak koszmarnie, kiepsko rozpisany na wersy. |
dnia 13.07.2011 14:31
...gniot |
dnia 13.07.2011 14:44
Do: "komnen", "cicho" i "Mithril"; potraficie napisać "piękniej" o tej strasznej tragedii? Spróbujcie, zobaczymy, jak biją Wasze serca i czym wypełniony jest Wasz mózg? C z e k a m !!! |
dnia 13.07.2011 15:18
podpórka takim tematem wierszowi nie pomogła za grosz |
dnia 13.07.2011 15:24
cytrus dnia 13.07.2011 16:44
Do: "komnen", "cicho" i "Mithril"; potraficie napisać "piękniej" o tej strasznej tragedii? Spróbujcie, zobaczymy, jak biją Wasze serca i czym wypełniony jest Wasz mózg? C z e k a m !!!
klasyczny, przedszkolny argument grafomana, któremu wytknięto napisanie gniota - żałosne... |
dnia 13.07.2011 17:18
tu jest miejsce na rozmowę o Pańskim tekście, skoro go już Pan wkleił. nie o naszych ewentualnych. i zapewniam na arytmię nie cierpię. |
dnia 13.07.2011 18:27
uhuhu "straszna tragedia" - nawet stylistyka Panu leży |
dnia 14.07.2011 08:25
Do: "mastermooda", "cicho" i komnen": Wasza reakcja na moją "propozycję" potwierdza słuszność pojawiającej się od pewnego czasu sugestii, aby zacząć publiczną dyskusję na temat "polskiej wrażliwości". Dodam, że nie czujecie tragedii tych (i innych) Dzieci, ani nie pojmujecie jej przyczyn i konsekwencji; chcecie się bawić poezją (a jeśli nią, to i ludźmi), a ona nie do tego służy. |
dnia 14.07.2011 08:31
Wybacz Mithril, przegapiłem wymienienie Ciebie w moim powyższym komentarzu, ta "ksywa" (bo nie jest to chyba nazwisko) powinna się znajdować na pierwszym w/w listy adresatów (jako wdzięczność za cytowanie moich myśli). |
dnia 14.07.2011 08:35
typowa reakcja urażonego "poety". nie dziwi mnie to. powtórzę: temat ważny, ale sposób przedstawienia go czytelnikowi nieudolny. warsztatu poetyckiego zabrakło. i nie pomogą tu wypowiedzi autora na temat komentujących. |
dnia 14.07.2011 08:59
Do "cicho": Czy rzeczywiście widzi Pan (pewnie "Pan", Kobiety, w takich sytuacjach, są dużo bystrzejsze od "Pana") coś, co świadczy o tym , że poczułem się urażony? Widziałem i słuchałem wielu znawców warsztatu poetyckiego, - problem polega na tym, że im lepszy rzemieślnik, tym mniej wartościowa poezja, owszem, taka "dopracowana warsztatowo" poezja wrażenie może robić, ale im większe tego typy wrażenie, tym mniejsza moc w otwieraniu bytu, ale to jest dla tych, którzy uważają się za maluczkich i pragną prawdziwego wznoszenia się. Pozdrawiam. |
dnia 14.07.2011 09:13
proszę nie pisać do mnie w rodzaju męskim. tu w tym konkretnym Pańskim tekście warsztatu zabrakło (nieciekawy język, nieudolnie stosowana interpunkcja, przewidywalność), zamiast rozmawiać na ten temat, woli Pan wypisywać Swoje opinie o komentujących. szkoda czasu na próby rozmowy z Panem. niech Pan dalej pisze takie kiepskie "utwory". |
dnia 14.07.2011 09:49
o czym Pan chce dyskutować
ilośc kiczu i banalu, kalek słownych zabija każdy temat
nawet najwznioślejszy
"tym mniejsza moc w otwieraniu bytu," uuu bełkocik, no i ta "straszna tragedia" |
dnia 14.07.2011 09:58
to, co sobą reprezentujesz tak w rtekścier1; jak i wypowiedziach jest żałosnym obrazem bezkrytycznego wobec siebie egocentryka, który poza swoją rnadwrażliwościąr1; i głupotą rtfurcząr1; jako narcystyczny wzorzec systemu wartości jest książkowym przykładem grafomanii. |
dnia 15.07.2011 11:58
Do: "cicho", "komnen" i "Mthril": Wreszcie przechodzimy do konkretów. Problem polega na tym, że w Polsce wychodzi setki tomików ze wspaniałymi recenzjami, a nich - tysiące warsztatowo dopracowanych wierszy, a coraz więcej ludzi wyśmiewa poetów i ich tę warsztatową - ponoć zgodną z kanonami sztuki poetyckiej - poezję, ten śmiech z poetów i ich twórczości jest w pełni uzasadniony. Zdecydowana większość tej "poezji" nie ma żadnej wartości - nie ma z niej nasze społeczeństwo żadnego pożytku. Jaki jest poziom rzekomych znawców poezji, to właśnie widać po powyższych komentarzach. Dzieciaki się obraziły i zabierają swoje zabawki. Dyskusja jeszcze się nawet nie rozpoczęła, a Wy już " w nogi". Najpierw musi być IDEA! Z niej (czy dla niej) wypływa utwór; większość naszej warsztatowo dopracowanej poezji jest śmieciem, ponieważ nie ma w niej żadnej idei; nie ideę dostosowujemy do warsztatu, tylko warsztat do idei. Wskazałem ideę, a Wy z uporem o dyrdymałach, - to nie "polskiej wrażliwości" trzeba najpierw mówić, tylko "polskiej paranoi w twórczości poetyckiej". |
dnia 15.07.2011 12:39
tu nei ma idei tylko nieudolne grafomańskie pitolenie na smutny temat
takich jak Pan, któryz uważają , że temat , najlepiej wzniosły, jest alibii dla nieudolnego pisania są setki , tysiące
okej
popatrzmy na ów wzniosły wiersz
zaczyna się od wyświechatnego do bólu , zużytego do cna fragmentu , o zabarwieniu grafomańskim -"Serce pęka
na samą myśl" - to poziom poetyckiego przedszkola
dalej leci publicystyka gazetowa pomieszana z westchnieniem pań w kolejce po serek w Biedronce -"odeszły na zawsze niewinne Pociechy" - zwłąszcza te 'niewinne pociechy" są żenadą stylistyczną
"realizujemy i toniemy
to nam mówią ginące Dzieci
odchodząc - wołają" - to jest tak nieudolne , płytkie i głupie, kiczowate, że...nadaje się do Sejmu
o ważkości słów nie świadczy ich patos, bo tego rodzaju patos jak wyżej , to czysty kicz
tak samo jak o wielkości czegoś czy wazności nie świadczy użycie wielkich liter - vide: "Ich" "Dzieci", to nie list
"słyszy - tylko zbyt słyszące" - hihihi , przecież to totalny bezsens, wiem co Pan chciał powiedzieć, ale jest Pan na tyle nieudolnym "poetą" , że nie rozumie Pan czym "słyszące" - czyli "to , które słyszy" różni się od "słyszalnego" - "tego, które słychać"
"zbyt słyszące" - czyli te które "słyszą zbyt dobrze" w połączeniu ze "słuchać" jako czasownikiem nie ma sensu , bo co ma piernik do wiatraka?
to , że ktoś dobrze słyszy, ma się nijak do tego jak go inni słyszą?
zrozumniał to wielki poeta JJA? :)
"większość naszej warsztatowo dopracowanej poezji jest śmieciem" - życzę Panu szczerze, by udało się Panu dorosnąć warsztatowo do tego śmieciowego poziomu, choć przy takm podejściu na szybką dojrzałość się nie zanosi
a jak Pan zacznie znów bredzić o wyższości kiepskich wierszy z "ważnym przeslaniem i ideą" nad tymi napisanymi sprawnie warsztatowo, to propnuję, by przy najbliższej wymianie okien w mieszkaniu zażadał Pan od ekipy montującej, by celowo wstawili Panu wypaczone, uszkodzone okno
miłej zimy! |
dnia 16.07.2011 11:41
jesteś cytrus jak hiena łapiąca się medialnego tematu/tragedii, aby pod owym płaszczem wykazać się brakiem taktu, smaku, a przede wszystkim brakiem umiejętności pisania, co usiłujesz przykryć "wrażliwością" mającą tyle wspólnego z tragedią, co koń z koniakiem...
komnen
okna - fajny przykład wyższości idei nad trzecioplanową skutecznością i funkcjonalnością (otwór okienny - to też okno)
:-) |
dnia 18.07.2011 07:47
Do wyżej wypowiadających się "Gości": Absolutna zgoda, co do "słyszące", w oryginale jest: "słyszalne" (tutaj - przejęzyczenie, co można było sprawdzić w oryginale, ale po co, skoro jest okazja, aby...- to też o czymś ważnym świadczy), - sorry.
Wszyscy zainteresowani wiedzą, że zdecydowana większość wychodzących w Polce tomików, to śmiecie, czyli treści pozbawione minimum wartości. Recenzje do w/w tomików piszą kolesie z "kółek wzajemnej adoracji", - jeden drugiemu świadczy usługę, w taki właśnie sposób rodzą się te wspaniałe recenzje wychwalające warsztatowo dopracowane wiersze" . Kiedyś napisałem wiersz n/t Chłopca znalezionego w cieszyńskim stawie, też pojawił się komentarz, że wykorzystuję..., a więc takich tematów nie wolno poruszać, bo...! Widzę, że nawiązujecie do mojego zwrotu "otwierani bytu", jeśli nie rozumiecie tego terminu - a wyraźnie widać, że nie - więc o czym mamy dyskutować? "Idea", "otwieranie bytu" to podstawowe terminy bez rozumienia których mówienie o poezji jest paranoją. "Wyświechtane zwroty" itp. dla jednych są "wyświechtane", dla innych - "nie". Używanie tych "wyświechtanych zwrotów" nie jest zakazane, a wręcz, jeśli one mają odegrać pewną rolę (mam nadzieję, że domyślacie się, o jakiego Odbiorcę chodzi) - zainteresować zwrotami oryginalnymi, dopuszczalne. Myślę, że gdybyście wykazali odrobinę kultury w swym "podchodzeniu" do komentowania utworów, to można byłoby myśleć o podjęciu dyskusji, a tak pozostaje tylko traktować Was z przymrużeniem oka; może za jakiś zrozumiecie, że "dzisiaj" to jeszcze nie był początek Waszego rozwoju, - początek jest wtedy, gdy człowiek uświadamia sobie, że naprawdę wie bardzo mało. Pozdrawiam. |
dnia 19.07.2011 07:24
do cytrus:
w jaki oryginale? z jakiej racji mamy czegokolwiek szukać? jest wiersz na górze i to o nim dyskutujemy
autor nie czytał przed wstawieniem? |
dnia 19.07.2011 09:34
Wszystko wskazuje na to, że dyskusja dobiegła końca, wypada więc podziękować Dyskutantom, sformułować parę wniosków i podsumować ją. Wniosek właściwie jeden: Zbyt dużo energii straciliście Panowie na znęcanie się nade mną; mnie, jako dorosłemu człowiekowi, nie wypada się obrażać na Dzieci, jednak pewną uwagę powinienem poczynić: Koncentrowanie się "na dowalaniu" jest marnotrawieniem energii, a tym samym i autodestrukcją. Nasza dyskusja nie szła łatwo, ale jakiś owoc przyniosła, otóż proponuje wziąć w ramkę następująca regułę (nazwałem ją "Pierwszą regułą Janusza Józefa Adamczyka): Warsztat poetycki powinien być dostosowany do idei i tak modyfikowany, aby utwór uzyskał moc otwierania bytu."
P.S. Do "komnen": Pracuję w bibliotece, czasami dysponuję niewielką ilością czasu, mam więc świadomość, że mogę coś przeoczyć; tak właśnie było w chwili pisania "Pamięci...", więc odruchowo wpisałem swoje nazwisko, aby ewentualnie... (mam zasadę, że najpierw zamieszczam tekst na swojej stronie, a dopiero później w innych miejscach). Pozdrawiam Pana serdecznie. |
dnia 20.07.2011 15:22
Zbyt dużo energii straciliście Panowie na znęcanie się nade mną; mnie, jako dorosłemu człowiekowi, nie wypada się obrażać na Dzieci, jednak pewną uwagę powinienem poczynić: Koncentrowanie się "na dowalaniu" jest marnotrawieniem energii, a tym samym i autodestrukcją. - tutaj się komentuje teksty, wiersze, poetykę, warsztat - nie osoby. nie obchodzi mnie Pańska osoba, nie znam Pana. nie Pan pierwszy reaguje w ten sposób na krytyczne komentarze, tyle tylko, że od tego Pańskie teksty lepsze nie będą. życzę więcej dystansu do własnej twórczości. |
|
|
|
|
|
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
|
|
Pajacyk |
|
|
Logowanie |
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
|
Aktualności |
|
|
Użytkownicy |
|
|
Gości Online: 36
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi
|
|
|
|
|
|