II numer Kwartalnika literacko-artystycznego "ARTERIE" i promocja książki Piotra Gajdy pt. Hostel
Redakcja "ARTERII" zaprasza na spotkanie promujące numer kolejowy kwartalnika, połączony z wieczorem autorskim Piotra Gajdy, poety debiutującego tomem wierszy pt. Hostel. Książka została dołączona do pisma.
Spotkanie odbędzie się w czwartek,
30 października 2008 r. w Poleskim Ośrodku Sztuki (Łódź, ul. Krzemieniecka 2a)
o godzinie 18:00.
"ARTERIE" tym razem wyruszają w podróż pociągami. W numerze m.in:
"Wyjęty spod prawa normalnego dnia" - wywiad Przemka Owczarka z Jackiem Dehnelem;
miniatury kolejowe: "Metafizyk szyn linii podmiejskiej" Jarosława Klejnockiego i "Egalitarysta przedziałowy w kolei transpolskiej" Radosława Wiśniewskiego;
prozy: "Osuwisko" Dariusza Eckerta i "Dróżniczka" Roberta Miniaka;
monodram Piotra Bulaka;
poematy: "Awake on the Train" Konrada Cioka i "Asleep on the Train" Michała Murowanieckiego;
obrazy Igora Przybylskiego;
ponadto: felietony, eseje, tłumaczenia i spora porcja wierszy.
W alfabetycznym skrócie: Ela Dul, Justyna Fruzińska, Piotr Gajda, Magda Gałkowska, Rafał Gawin, Peter Gizzi, Piotr Gortat, Dagmara Hajduk, Anna-Maria Horowska, Igor Jarek, Izabela Kawczyńska, Krzysztof Kleszcz, Katarzyna Knapik, Monika Kocot, Agnieszka Kowalska-Owczarek, Marciusz Moroń, Magdalena Nowicka, Danilo Nikolić, Tomasz Pohl, Joanna Rybus, Jakub Sajkowski, Grzegorz Szelewa, Beata Śniecikowska, Michał Świątek, Jakub Tabaczek, Michał Wawszczak, Krzysztof Wieczorek i Herman von Zug.
Piotr Gajda - ur. 1966. Poeta. Publikował m.in. w "Tyglu Kultury", "Opcjach", "Arteriach" i "Cegle". Laureat ogólnopolskich konkursów poetyckich, m.in. im. J. Bierezina (nominowany do nagrody w 2007 r.), W. Bąka i W. Sułkowskiego oraz turniejów jednego wiersza, m.in. "O Czekan Jacka Bierezina" i "Stachura pozostałym". Mieszka w Tomaszowie Mazowieckim. Hostel jest jego debiutem książkowym.
Hostel, dom oferujący gościnę, sugeruje do końca nie przezwyciężoną obcość, jaka nas w jego wnętrzach czeka, przypominając także o doraźności naszego w nim pobytu.
Nic dziwnego więc, że z wierszy Piotra Gajdy wyłaniają się liczne, sugestywne obrazy takiego właśnie nieoswojonego domostwa, które wykluczając, jednocześnie nas w sobie zamyka, gdy za oknami mocą słów powołany zostaje do życia świat nieograniczony, podległy nieustannym przemianom.
To wiersze zdolne do nagłych, imponujących przeskoków wyobraźni, choć precyzyjne, klarowne i skupione. Przekonują siłą obrazów, w których rozpoznawalna, często zdegradowana rzeczywistość ulega zaskakującym przemieszczeniom.
Hostel
to uważnie skomponowany, niebanalny debiut.
Jerzy Jarniewicz