poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMPiątek, 22.11.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
Proza poetycka
playlista- niezapomn...
Ksiądz Jan Twardowski
Bank wysokooprocento...
Co to jest poezja?
...PP
slam?
Poematy
"Na początku było sł...
Cytaty o literaturze
Ostatnio dodane Wiersze
Co
Ona jest w górach
O kindersztubie*
Przedustawność
Ostatni seans przed ...
W godzinach dla seni...
Chciejstwo
ujrzane okiem nieuzb...
Samotność
Opowieść o dwóch mia...
Wiersz - tytuł: Pianista
Jeszcze zanim podejdzie do fortepianu z Breslau, zanim jego twarz będzie najlepszą wizualizacją do tego co gra, przestrzeń sama wycisza się i przygotowuje. Pianista idzie powoli, z namaszczeniem, ale siada niecierpliwie, nie ma przed nim nut, na ułamek sekundy zawiesza ręce nad klawiaturą, na ułamek sekundy dąb zamiera.

Wreszcie uderza, lewa ręka obłąkana, chce wycisnąć soki z drewna klawiszy, nadaje najwyższe tempo, tak, że już nie ma miejsca na accelerando, jest tylko appassionato, feroce jak grad rwący liście w strzępy, prawa ręka wolniej, z namysłem, chce wybić sęki, szuka słojów, nie zważa na konwenanse. Każdy wydobywany przez nią dźwięk jest precyzyjny. Dąb zamiera po raz drugi. Indeciso.

Lewa ręka wpada w lento. Prawa wykonuje wariacje na temat prymitywizmu muzycznego. Con dolore. Jak żywica wypływająca ze złamanej podczas śnieżnej zamieci gałęzi, jak wiosenne promienie słońca na pąkach, jak letni deszcz i jak opadanie pierwszego złotego liścia na jesień zbliża się Crescendo.

Eksperymentuje z całościowym wydźwiękiem utworu, nie ma miejsca na da capo, kilka sekund a capriccio, pierwsze, jedyne i bezpodstawne całkowite złamanie i tak już naciąganej tonacji dla fis i powrót do akompozytorskich, bluźnierczych bo jednakowych, płytkich i pięknych powtórzeń bez wariacji. Ale tylko na moment. Przemieszane współbrzmienia akordyczne i kontrapunktyczne, jak bez pomysłu, jak zmęczenie grą, quasi amore, wyrzut rękom, że nie potrafią nic więcej, wyczerpał temat, ostatnie wygładzone dźwięki, dąb czuje to i zamiera po raz trzeci.

Fine.
Dodane przez TakieSlabe dnia 18.04.2007 21:26 ˇ 11 Komentarzy · 828 Czytań · Drukuj
Komentarze
Traveller dnia 19.04.2007 04:15
a poezji brak - bo jej majaczenia w tekście powyżej to klasyczna grafomania (to ten nurt hmmm przyrodniczy)
Ryszard Sziler - Modraszek dnia 19.04.2007 06:39
Tekst proszę poprawić zgodnie z powyższymi wskazówkami kolegi i już bedzie dobrze.
piotr kuśmirek dnia 19.04.2007 07:50
a podobno te serwis poetycki :P
Ryszard Sziler - Modraszek dnia 19.04.2007 09:33
a to jakby proza poetycka jednak mimo wszystko
TakieSlabe dnia 19.04.2007 11:24
znaczy poezję z tekstu wykasować? się robi :]
li_an dnia 19.04.2007 12:48
skasuj nudę, prozę itd. to może zobaczymy poetycznyą kropkę

pozdrawiam
tomm
ElminCrudo dnia 19.04.2007 12:51
Nie wykasować,bo ona jest-to kwestia szybkości czytania-tempa czytanie razem z tempami w tym co powyżej-tyle narazie- :)))ale brakuje mi przed ritardando przed wyrzutem rąk do góry-ale to wszystko zależy w końcu od utworu jaki się gra i wirtuoza jaki zasiada do przy intrumencie:)- i dąb,i nie Wrocław a Breslau,i pisanista...i gra z pamięci, gra natchnieniem, całym sobą - bardzo interesujący tekst, dla mnie bardzo na tak.
Nie pogniewasz się jak podam terminy:
accelerando-stopniowe przyśpieszenia tempa
appassionato-gwałtownie
feroce-dziko,srogo
indeciso-chwiejnie,niezdecydowanie
lento-powoli
con dolore - z boleścią
crescendo - stopniowe wzmocnienie natężenia dynamiki
da capo-powtórzenia całego utworu od początku do końca
a capriccio-z wirtuozerią,z fantazją-kaprys w sensie fantazja
quasi amore-dosł. jakby miłość- czyli nie con amore-z uczuciem -co jest prawdziwym terminem muzycznym - -a quasi amore-jakby z uczuciem.Jednak wirtuoz-quasi-niuans,a robi ogromną różnicę.
Fine-:) Pozdrawiam serdecznie :)))
TakieSlabe dnia 19.04.2007 13:29
Jaki ładny komentarz :))) dzięki
boz dnia 22.04.2007 10:50
przeczytałem muzykowi
słuchał z uwagą a na koniec powiedział: ale dał czadu!
dla mnie jednak tekst jest przeładowany terminologią scricte muzyczną, przez to czyta się jak reportaż z koncertu dla kolegów po fachu
pozdrawiam:)
TakieSlabe dnia 22.04.2007 15:21
szczerze powiedziawszy to miałem nadzieję, że wszyscy terminy zrozumieją, (amore, dolore, appassionato) chyba jestem już skrzywiony ;)
agata zuzanna dnia 23.04.2007 02:01
lol.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
Szacunek dla tych, k...
Jubileusz
XII OKP im. Michała ...
OKP Festiwalu Litera...
VII OK Poezji dla Dz...
OKP "Środek Wyrazu" ...
XVIII Konkurs Litera...
REFLEKSY XVII Ogólno...
XXXIX OKL im. Mieczy...
Wyniki XLIV OKP "O L...
Użytkownicy
Gości Online: 24
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

71875037 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005